Superstarin Wilma Holst on tapahtuma-alan kokenut konkari, joka navigoi luontevasti yritystapahtumien ja esiintyjien parissa - Superstar Agency

Superstarin Wilma Holst on tapahtuma-alan kokenut konkari, joka navigoi luontevasti yritystapahtumien ja esiintyjien parissa

Julkaistu 16.06.2022

Wilma Holst päätti hakea Superstarille töihin vuonna 2020, kun yritykseen etsittiin tekijää Account Managerin rooliin. Palaset loksahtivat kohdalleen ja Wilmasta tuli osa Superstarin tiimiä. Miten tämä tapahtuma-alan kokenut konkari navigoi vauhdikkaassa työssä yritystapahtumien ja esiintyjien kanssa? Siihen pureudumme tässä kirjoituksessa.

 

Superstarin ja Wilman tiet kohtaavat

Wilma Holst törmäsi Superstariin ollessaan vielä vakituisessa työsuhteessa tapahtuma-alalla.

- Kun törmäsin Superstariin ensimmäisen kerran, ajattelin heti, että tuo on varmasti kiva ja mielenkiintoinen työpaikka. Jouluna 2020 Superstarille haettiin uutta asiakasvastaava, jolloin päätin hakea paikkaa, sillä olin muutenkin alkanut harkitsemaan uutta suuntaa uralle. Työhaastattelussa palaset loksahtivat kohdalleen, ja huomasin että tämä rooli ja Superstar työpaikkana on ihan mun juttu.

Account Managerina työskentelevän Wilman työ on monipuolista – päivään kuuluu lukuisiin tarjouspyyntöihin vastaamista, yhteydenpitoa nykyisten ja tulevien asiakkaiden kanssa, sekä tapahtumaprojektien edistämistä.

 

Kurkistus kulissien taakse

Mitä tapahtuu kulissien takana, kun yhteydenottopyyntö tulee?

- Kun meihin otetaan yhteyttä, kartoitamme asiakkaan kanssa, millainen tapahtuma on kyseessä ja pohdimme yhdessä, kuka esiintyjä palvelisi tapahtuman ja sen yleisön luonnetta parhaiten. Samalla varmistamme, että kyseinen esiintyjä on vapaana. Jos näin ei ole, etsimme uuden vaihtoehdon. Meidän artisti- ja esiintyjärosterimme huippuluokan esiintyjistä on Suomen laajin, joten sopiva esiintyjä löytyy varmasti, Wilma kertoo.

Kun yhteistyöstä on sovittu ja sopiva esiintyjä löydetty, Superstarin tiimi tuottaa myös artistin esiintymisen asiakkaan tilaisuudessa. Tähän kuuluu esimerkiksi aikataulujen, roudausreittien, ruokailuaikojen ja teknisten tarpeiden kunnossa olon tarkistaminen. Myös yhteydenpito itse esiintyjän kanssa on tärkeä osa onnistunutta tapahtumaa.

 

Yllättävät muutokset ovat osa työtä

- Me huolehdimme, että esiintyjällä ja asiakkaalla on aina yhteinen ymmärrys tapahtumasta ja että tärkeimmät tiedot keikasta välitetään ajoissa kullekin osapuolelle. Haluamme, että kaikki tietävät olennaiset tiedot tapahtumasta ja voimme varmistaa, että tilaisuudesta tulee mahdollisimman onnistunut

Työskentely ihmisten kanssa on osoittanut ennen kaikkea sen, että yllättäviin muutoksiin kannattaa varautua. Kuinka muutostilanteissa toimitaan?

- Jos esiintyjä on esimerkiksi sairastunut, eikä pääse paikalle tai asiakas joutuu siirtämään tapahtumaa omien aikataulujen takia, eikä uusi aika sovikaan esiintyjälle, lähdemme asiakkaan kanssa miettimään, kuka muu esiintyjä sopisi tilaisuuteen. Aina on niistäkin tilanteista selvitty onnistuneesti, Wilma hymyilee.

 

Seuraa meitä